No menu items!
NieuwsPinterest mogelijkheden

Pinterest mogelijkheden

Waarom gebruik maken van Pinterest als bedrijf?

We kennen allemaal wel de platformen Instagram, Facebook en het opkomende platform: TikTok. Vaak vergeten bedrijven dat Pinterest ook een platform is wat veel consumenten gebruiken. Pinterest heeft laatst een aantal interessante resultaten laten zien op het gebied van zoekactiviteiten van gebruikers. Inmiddels heeft Pinterest meer dan vijf miljard zoekopdrachten per maand. Daarom is het als bedrijf interessant om Pinterest mee te nemen als marketingkanaal, vooral voor e-commerce bedrijven.

Wat is Pinterest?

Pinterest is een online platform waar voornamelijk afbeeldingen worden getoond. Een gebruiker van Pinterest zoekt bijvoorbeeld de zoekterm ‘keukendecoratie’ op en krijgt vervolgens honderden afbeeldingen te zien, die inspiratie bieden voor het decoreren van de keuken. Veel consumenten gebruiken Pinterest ook om recepten op te zoeken. Een gebruiker kan een afbeelding pinnen en daarmee blijven de afbeeldingen zichtbaar in een aangemaakte map. Zo kunnen deze pins ook nog worden doorgestuurd naar vrienden of familie. Als je op een bepaalde afbeelding klikt krijg je vaak tekst te zien en een website waar een product te kopen is of meer informatie over de recepten. De gebruiker wordt op die manier doorgestuurd naar een andere website. 

Wat zijn de voordelen van Pinterest

Zakelijk gezien kan het op SEO gebied meer opleveren voor een bedrijf. Pinterest is als het ware een soort zoekmachine geworden. Het gebruik van keywords en een duidelijke omschrijving is daarbij ook erg belangrijk. Gebruikers zoeken op een bepaalde zoekterm en meerdere afbeeldingen komen naar voren. Zodra een gebruiker op de afbeelding klikt, komt er meer content tevoorschijn. De originele maker van de afbeelding en tekst komt naar voren en met een klik is de gebruiker op de website van de maker. Pinterest is vooral belangrijk als middel in een social media strategie. Door aanwezig te zijn op Pinterest creëer je meer online zichtbaarheid tegen geringe kosten.

Adverteer mogelijkheden op Pinterest

Adverteren op Pinterest kan alleen met een zakelijk account. Net als bij andere social advertenties kan je kiezen uit diverse doeleinden voor de campagne. Vervolgens bepaal je je budget en start je met het targetten van de doelgroep. Tot slot kies je een vorm van adverteren die past bij het doel wat je eerder hebt gekozen.

Must-read

Does the Netherlands care about ACCA?

In the UK, every prestigues accountant/editor should be ACCA certified. ACCA stands for 'Association of Chartered Certified Accountants' and could be described as a...

Opmaak jaarrekening

Wat moet er precies in een financiële jaarrekening? Een jaarrekening is een overzicht van een bepaald boekjaar van een bedrijf. Hierin komen alle financiële zaken...

Contentstrategie

Hoe creëer je een succesvolle contentstrategie? Content is tegenwoordig niet meer weg te denken. Overal krijgen consumenten te maken met verschillende soorten content, zowel online...